Sunday, February 19, 2012

Pertandingan Makan Roti Canai Cara Rasulullah di Permatang Badak





Pertandingan makan roti canai telah dianjurkan oleh MTD Panching dimana ada kelainan sedikit akan pelaksanaannya, Peserta yang menyertai pertandingan ini berumur bawah 40 tahun dan semuanya lelaki dan pemenang adalah dikira oleh juri dengan memerhatikan peserta yang makan roti canai dengan berhemah, sopan seperti dan mengikut sunah Rasulullah S.A.W. Seramai 10 orang peserta telah menyertai pertandingan ini. Pertandingan ini telah dijalankan di kawasan Permatang Badak di sebuah kedai makan milik ahli Pas Paya Besar.
      Pertandingan ini telah dirasmikan oleh Ustaz Yusof Embong Selaku Yang DiPertua Pas Paya Besar, Beliau telah memberikan semangat dan juga menyampaikan sedikit tazkirah ringkas kepada peserta serta penduduk setempat yang hadir dan turut hadir Ustaz Tarmizi Yahya selaku TYDP dan juga Pengarah MTD Panching. Majlis diserikan lagi dengan nyayian nasyid oleh pelajar dari Mahat Tahfiz Muhammadiah Permatang Badak, tiga lagu disampaikan dan mengakhiri persembahan mereka dengan berselawat ke atas Nabi Muhammad S.A.W dan dinyayikan bersama oleh para hadirin.
     Majlis juga telah menyampaikan sumbangan kepada para ibu tunggal dan yang sakit. Seramai 10 orang ibu tunggal dan 2 orang pesakit yang diwakii oleh keluarga menerima sumbangan yang disampaikan oleh Ustaz Yusof Embong yang berupa barangan asas makanan. Majlis juga diserikan dengan cabutan bertuah dimana seramai 10 orang hadirin yang telah menerima hadiah dan cabutan serta hadiah disampaikan oleh Sdr Yaakop selaku pengarah UPU Bukit Rangin dan juga Ustaz Yusof Embong. Pemenang bagi pertandingan makan roti canai cara Rasulullah telah dimenangi oleh Adik Muhammad Hafis bin Abdullah dari Permatang Badak.

No comments:

Post a Comment