Friday, January 6, 2012

Bantuan Kasut Sekolah untuk masyarakat Pandan 1

Keperitan hidup yang dialami oleh sesetengah masyarakat yang agak kurang pendapatan telah dibantu oleh Pas Cawangan Pandan 1 dengan meringankan sedikit beban ibubapa untuk menyekolahkan anak-anak mereka. Baru-baru ini Pas Cawangan Pandan 1 telah memberi sedikit sumbangan kepada mereka yang amat memerlukan dengan menyumbangkan kasut sekolah bagi mereka yang pendapatannya agak kurang.

Dengan bantuan ini bolehlah para pelajar yang baru dan akan melangkah masuk alam persekolahan memakai kasut baru, seramai tujuh keluarga yang dikenal pasti telah menerima bantuan ini, Pihak Pas Pandan 1 menyatakan walaupun sumbangan ini amat kecil tapi ianya amat berharga kepada mereka yang berpendapatan rendah. Jika satu keluarga hendak menyekolahkan tiga anaknya ianya amat membebankan mereka dengan sara hidup yang tinggi masa kini.

Ustaz Tarmizi Yahya selaku Timbalan Yang Dipertua Pas Paya Besar telah meluangkan masa menyampaikan bantuan ini. Beliau amat terharu dengan pendekatan yang dibuat oleh Pas Cawangan Pandan 1 yang bernaung dibawah DUN Panching. Beliau juga merangkap selaku Pengarah DUN Panching menyeru kepada semua UPU atau Cawangan agar mengikuti langkah Pandan 1supaya kita lebih dekat dengan masyarakat dan bersama dengan mereka untuk membantu mereka yang susah dan tidak mengira bangsa, agama dan fahaman politik.

Sebelum itu TYDP Ustaz Tarmizi telah merasmi dan mengunjungi tapak program Gunting Rambut Perdana Percuma juga dianjurkan oleh Pas Cawangan Pandan 1 yang bertempat didepan Kuantan Airport. Seramai 35 pelajar yang akan bersekolah telah datang dan mereka diraikan oleh ustaz Tarmizi sambil diperhatikan oleh ibubapa mereka. Dua orang tukang gunting yang mahir telah ditugaskan untuk program ini. Program bermula pada pukul 9.00 pagi dan berakhir pada pukul 3.00 petang, sambil itu tanyangan LCD juga telah ditayangkan untuk tatapan pelajar dan ibubapa agar tidak bosan menunggu.

1 comment:

  1. You made such an interesting piece to read, giving every subject enlightenment for us to gain knowledge. Thanks for sharing the such information with us to read this... bantuansarahidup.my

    ReplyDelete